Marka Astratex: Jak przebiega proces projektowania naszej bielizny?

Marka Astratex: Jak przebiega proces projektowania naszej bielizny?

10 października 2024
O bieliźnieOd Astratexu

Nikola Herčíková

Redaktor naczelny

W ofercie Astratexu znajdziesz produkty słynnych światowych producentów i mniejszych czeskich marek. Wciąż powiększającą się jej część stanowią jednak produkty marki Astratex, które powstają pod kierunkiem naszych specjalistek.

Zaprojektowanie biustonosza, który pokochają tysiące kobiet, nie jest łatwym zadaniem, ale trudnym procesem, który może zająć nawet rok. Nasze specjalistki nieustannie śledzą najnowsze trendy, mają rozeznanie w rynku bielizny osobistej, a jednocześnie obserwują wyniki sprzedaży. Na tej podstawie przygotowują kolekcje na kolejne sezony. Informacje zwrotne od naszych klientów są bardzo ważne, ponieważ pozwalają nam uwzględniać potrzeby i pragnienia klientów w naszej bieliźnie.  Gdy dział zakupów będzie miał już pełną informację o tym, jaką bieliznę lubią kupować kobiety,  powstaje konkretny projekt kroju i finalnego produktu, który będzie dopracowany do perfekcji. Uwaga projektantek skupia się także na małych detalach, czy dotyczy to biustonosza, stroju kąpielowego, czy na przykład koszulki nocnej. Dodatkowo nasi eksperci testują na sobie produkty, aby mieć pewność, że będą maksymalnie komfortowe

Równie ważny jest też wybór materiału, który powinnien być wysokiej jakości, by nie tylko gwarantował wygodę noszenia, ale także był piękny i podkreślał ogólny wygląd produktu. "Musimy fizycznie dotknąć i przetestować wszystkie materiały, aby sprawdzić ich jakość i czy będą zgodne z zamierzonym krojem. Wybieramy je naprawdę starannie, dlatego zazwyczaj zwracamy się do kilku sprawdzonych dostawców – mówi Markéta Pášová, Development Manager.

Testuje całe biuro

Po uzgodnieniu parametrów i wyborze materiału, projekt trafia do dostawcy, który przygotowuje pierwsze prototypy produktu. Następnie przeprowadzane są rygorystyczne testy, podczas których sprawdzany jest nie tylko desing i cała obróbka technologiczna, ale także jak dany model leży na ciele. Sprawdza się również to, jak materiał zachowuje się po praniu i czy produkt spełnia surowe normy Astratexu. I dopóki wszystko nie będzie absolutnie idealne, zgłaszamy uwagi aby dostawca spełni wszystkie wymagania. 

Na tym etapie nie ma kompromisu. Wszelkie ustępstwa ze strony naszych ekspertów, zostaną rozponane przez klientki w produkcie finalnym. Istotą procesu projektowania jest to, że każdy element jest doskonały, a jeśli istnieje możliwość by dany egzemplarz jeszcze bardziej ulepszyć od strony funkcjonalności lub designu, projektantki zawsze z tego korzystają. Produkty finalne po zamówieniu trafiają do magazynu w Náchodzie. Od tego momentu koledzy wysyłają kilka sztuk do sfotografowania na modelce. Zdjęcia są uzupełniane o opis, aby klienci mieli jak największą świadomość tego, co kupują. – Gdy wszystko jest przygotowane, ostatecznie kontrolujemy prezentację produktu, a kiedy jest w porządku, wystawiamy  produkt w sklepie internetowym – wyjaśnia Markéta. – A potem już tylko uważnie obserwujemy, jakie jest zainteresowanie produktem – dodaje z uśmiechem.

Wobec marki mamy wielkie plany

Marka Astratex obejmuje obecnie biustonosze - wśród których znajdują się już od długiego czasu bestsellery - majtki, pasy do pończoch, stroje kąpielowe oraz kolekcje bielizny dla pań i panów. A marka będzie się nadal rozwijać w kolejnych kategoriach. Co prawda, każdy nowy model wymaga wielu miesięcy pracy, ale dzięki szczegółowej kontroli na każdym etapie możemu w stu procentach za niego ręczyć.

Markéta Pášová

Development Manager

Markéta w branży modowej działa już od ponad 20 lat. Swoje wieloletnie doświadczenie zbierała w firmie Blažek, w której była odpowiedzialna za zakupy materiałów,  rozwój i zakupy dodatków. Markéta początkowo dołączyła w Astratexie jako specjalista ds. zakupów bielizny damskiej, ale wkrótce przeszła do zespołu marki własnej Astratexu -Private Label. Łączy w nim komunikację z dostawcami, pracę z liczbami i tabelami oraz kreatywność, która jest niezbędna przy tworzeniu kolekcji i projektów nowych produktów.